AKADEMICKÁ ÚSPEŠNOSŤ A SUBJEKTÍVNE HODNOTENIE ÚSPEŠNOSTI PEDAGÓGOV ŽIAKMI STREDNÝCH ŠKÔL
Nina Kurucová, Ema Lukačková
Abstrakt: Cieľom štúdie bola analýza vzťahu medzi akademickou úspešnosťou a úspešnosťou pedagógov. Sekundárnym cieľom výskumu bolo preskúmať medzipohlavné rozdiely v akademickej úspešnosti, ale aj v hodnotení úspešnosti pedagógov. Výskumnú vzorku tvorilo 102 žiakov strednej školy. Akademická úspešnosť bola skúmaná na základe priemerov známok žiakov zo slovenského a anglického jazyka a úspešnosť pedagóga pomocou dotazníka CoSÉFLT-Q (Moafian, et al., 2019). Aj keď sa vzťah medzi hlavnými konštruktmi štúdie nepotvrdil, výsledky poukázali na slabý a negatívny vzťah medzi dimenziou starostlivosti a nadšením pedagóga a akademickou úspešnosťou zo slovenčiny a medzi dimenziami pozornosť voči všetkým žiakom a hodnotením žiakov pedagógmi a akademickou úspešnosťou z angličtiny. Potvrdil sa aj rozdiel v akademickej úspešnosti zo slovenčiny v prospech dievčat. Štúdia priniesla cenné poznatky, ktoré prispievajú k hlbšiemu porozumeniu konceptu akademickej úspešnosti u žiakov aj pedagógov, a zároveň poskytuje podklady pre skvalitnenie pedagogickej praxe na stredných školách i spätnú väzbu pre vedenie školy o úspešnosti ich učiteľov.
Keywords: akademická úspešnosť, úspešnosť pedagóga, subjektívne hodnotenie úspešnosti učiteľa žiakmi.
Pages: 50-63
Doi:
Source: Pomáhajúce profesie, 2025, vol. 8, issue 2, pp. 50-63 (PDF)
Language: Slovak
