PSYCHOMETRICKÉ VLASTNOSTI ŠKÁLY AKADEMICKEJ SEBAÚČINNOSTI

Barbora Kuviková, Tomáš Sollár

Abstrakt: Cieľom štúdie je overenie psychometrických vlastností škály CASES – Škála akademickej sebaúčinnosti (Owen & Froman, 1988). Škála je tvorená tridsiatimi troma položkami, ktoré sýtia 3 faktory: Zjavné sociálne situácie (napr. účasť na diskusii v triede), Kognitívne operácie (napr. pozorné počúvanie počas prednášky o náročnej téme) a Technické zručnosti (napr. používanie počítača). Škála bola administrovaná študentom 1. ročníka Mgr. stupňa štúdia Psychológie. Za účelom overenia nástroja boli použité: Cronbachov koeficient α, McDonaldova ω, exploračná faktorová analýza (EFA) a konštruktová validita dotazníkmi GSES (Košč et al., 1993) a General Academic Self Efficacy Scale (Nielsen et al., 2018). Na základe výsledkov bolo zistené, že slovenská verzia škály CASES dosahovala primerané psychometrické vlastnosti pre účely výskumu.

Keywords: akademická sebaúčinnosť, CASES, psychometrické analýzy
Pages: 37-45
Doi 
Source: Pomáhajúce profesie, 2025, vol. 8, issue 1, pp. 37-45 (PDF)
Language: Slovak

Author