KRITICKÉ MYSLENIE A ŤAŽKOSTI V KARIÉROVOM ROZHODOVANÍ U ŠTUDENTOV PRVÉHO ROČNÍKA
VYSOKÝCH ŠKÔL

Natália Marková, Tomáš Sollár

Abstrakt: Cieľom práce je identifikovať vzťah medzi kritickým myslením a ťažkosťami v kariérovom rozhodovaní. Špecificky sme skúmali vzťahy medzi zručnosťami kritického myslenia, dispozíciami kritického myslenia a jednotlivými subdimenziami ťažkostí v kariérovom rozhodovaní. Teoretické východiska pre výskum boli koncepty kritické myslenie a taxonómia ťažkosti v kariérovom rozhodovaní. Výskum bol realizovaný na vzorke vysokoškolských študentov (N=91, Mvek=19,60; SDvek= 0,95). Na meranie kritického myslenia sme použili test Critical Thinking Skills Test (Eğmir, Oçak, 2016), na meranie schopností kritického myslenia, Critical Thinking Disposition Scale (Sosu, 2013) na meranie dispozícii kritického myslenia, 2 formy testu Cognitive Reflection test (Frederick, 2005; Sirota et al., 2021) na meranie kognitívnej reflexie a na zistenie ťažkostí v kariérovom rozhodovaní sme použili dotazník Career decision making difficulties (Gati et al., 1996). V práci sme nezistili významné vzťahy medzi kritickým myslením a ťažkosťami v kariérovom rozhodovaní.

Keywords: kritické myslenie, zručnosť kritického myslenia, dispozície kritického myslenia, kariérové rozhodovanie, ťažkostí v kariérovom rozhodovaní, vysokoškolskí študenti
Pages: 31-45
Doi: 10.17846/PP.2024.7.2.31-45
Source: Pomáhajúce profesie, 2024, vol. 7, issue 2, pp. 31-45 (PDF)
Language: Slovak

Author