VZŤAH KRITICKÉHO MYSLENIA A AKADEMICKÉHO ÚSPECHU U ŠTUDENTOV VYSOKÝCH ŠKÔL
Ema Lukačková, Gabriela Šeboková
Abstrakt: Cieľom štúdie bolo skúmanie vzťahu medzi akademickou úspešnosťou a kritickým myslením. Ďalším cieľom bolo zistenie vzťahu medzi schopnosťami a dispozíciami kritického myslenia. Výskumnú vzorku tvorilo 66 študentov psychológie. Akademickú úspešnosť sme merali na základe priemeru známok z predchádzajúceho semestra. Schopnosti kritického myslenia sme merali Testom schopností kritického myslenia (Eğmir, 2016) a dispozície sme merali Škálou dispozícií kritického myslenia, ktorú vyvinul Sosu (2013). Výsledky nášho výskumu poukázali na slabý pozitívny vzťah medzi dimenziou dispozícií kritického myslenia – kritická otvorenosť a schopnosťami kritického myslenia. Slabý negatívny vzťah sa preukázal medzi akademickou úspešnosťou a schopnosťami kritického myslenia. Tieto zistenia naznačili, že študenti, ktorí nadobudli vyššie hodnoty v teste schopností kritického myslenia majú lepší priemer známok.
Keywords: kritické myslenie, dispozície, schopnosti, akademický úspech, študenti vysokých škôl
Pages: 22-30
Doi: 10.17846/PP.2024.7.2.22-30
Source: Pomáhajúce profesie, 2024, vol. 7, issue 2, pp. 22-30 (PDF)
Language: Slovak